Tenaamstellingsbelasting van de baan: ‘slecht voor de handel’
Bpm is niet alleen niet leuk voor wie het moet betalen, maar ook gewoon een heleboel gedoe. Bij export van auto’s moet er bpm worden teruggevorderd, bij import moet het worden betaald en de bpm zorgt er ook nog eens voor dat het heel aantrekkelijk wordt om je auto helemaal niet op Nederlands kenteken te zetten als die mogelijkheid bestaat. Bovendien – en dat is nog het grootste bezwaar – is deze op CO2-uitstoot gebaseerde belasting nauwelijks van toepassing op EV’s, waard