Als het CJIB je een knalgele brief stuurt, kun je maar beter direct betalen
Post krijgen we met z’n allen steeds minder, maar de bekende wit/paarse CJIB-brieven blijven bij sommigen maar binnenstromen. Zo’n verkeersboete is natuurlijk altijd vervelend, zeker omdat de bijbehorende bedragen in Nederland zo hoog zijn dat zelfs de wetgever het niet meer te verdedigen vindt.In een ander opzicht wordt het CJIB echter iets milder: ze gaan een gratis betalingsherinnering versturen. Wie acht weken na ontvangst van de boete nog niet heeft betaald, krijgt dus niet meer