Gemeente voert Keti Koti-viering in
Op woensdag 1 juli 2026 zal de gemeente Hoorn voor het eerst de vlag hijsen bij het stadhuis ter gelegenheid van Keti Koti. Dit initiatief markeert de afschaffing van de slavernij en benadrukt het belang van herdenken, bewustwording, vrijheid en verbondenheid binnen de lokale gemeenschap.
De vlaggenhijs wordt uitgevoerd door wethouder Dennis Boutkan, die hiermee een duidelijk signaal afgeeft over de waarde van deze herdenking. Keti Koti, wat ‘ketenen geb