Almere - Gevangenis Almere Buiten gaat na zeven jaar weer open
De gevangenis in Almere Buiten gaat opnieuw open als onderdeel van de plannen van het kabinet om het cellentekort in Nederland aan te pakken. Dat staat in een voorstel van staatssecretaris van Justitie en Veiligheid, Claudia van Bruggen. De inrichting, in de volksmond ook wel bekend als ‘Almere Binnen’, wordt sinds 2019 niet meer gebruikt als gevangenis.Het complex was destijds een van de 26 gevangenissen die werd gesloten vanwege leegstand en bezuinigingen. Met de heropening wil het