Asielopvang bij Beekse Bergen afgeblazen door eigenaar Libéma
Een plan van Libéma, de gemeente en het COA om 500 asielzoekers te gaan opvangen in Hilvarenbeek gaat niet door. Libéma is de eigenaar van Safaripark de Beekse Bergen en wilde op de grond bij het dierenpark asielzoekers huisvesten. Het COA kon niet garanderen dat er alleen gezinnen zouden worden opgevangen. Daarom is het plan nu afgeblazen.Het plan is al op 16 april dit jaar besproken met de gemeenteraad, maar de betrokkenen wilden dat dit geheim bleef. Tijdens de raadsvergadering