De komende jaren staat er veel te gebeuren op het gebied van beleid, wet- en regelgeving. In deze aflevering geeft Erik zijn kijk op de, volgens hem, broodnodige hervorming van de NPO. Waarom vindt hij het huidige systeem gebaseerd op ledenaantallen verouderd en waarom zou volgens hem digitale aanwezigheid en kwaliteit een grotere rol moeten gaan spelen?
Erik vertelt hoe hij wil toewerken naar één raad van toezicht en één raad van bestuur om dubbele petten en belangen