Het is code rood vanwege hitte. Na het weekend zouden we het ergste voorlopig wel gehad moeten hebben volgens de weerberichten. Wel blijft het relatief warm en vooral droog weer. Dat kan zeker in de latere gewassen nog wel gevolgen krijgen voor de opbrengsten. In de VS, en dan specifiek de Midwest, wordt vanaf eind volgende week warmer weer voorspeld. Dat nieuws gaf graanprijzen op de beurs in Chicago steun.