Centraal-Afrikaanse Republiek roept cholera-epidemie uit: al 24 doden
De regering van de Centraal-Afrikaanse Republiek heeft een cholera-epidemie afgekondigd, nu in de districten Bimbo en Mbaïki, ten zuidwesten van de hoofdstad Bangui, 24 doden en 197 gevallen geteld zijn. Dat heeft de minister van Volksgezondheid van het land, Pierre Somse, vrijdagavond bekendgemaakt. In de getroffen plaatsen en de omliggende plaatsen zijn maatregelen genomen om de verspreiding van de ziekte te voorkomen.