Antwerpse meteorologen bezorgd over hittegolf: “Dit is echt extreem, deze temperaturen in juni”
Iedereen die nu nog verwijst naar de zomer van 1976, beseft niet dat we deze week met een extremere hittegolf te maken hebben, zeggen drie meteorologen uit het Antwerpse die de weermodellen op de voet volgen. “Niet in lengte voorlopig – het is ook nog maar juni – maar vooral de temperaturen zijn ongezien. Dit is historisch”, zeggen ze unaniem. Maar ook: “Dit is geen goed nieuws.”