België heeft voor het eerst in 19 jaar (!) drie tennissers in de top vijftig van de wereldranglijst
Voor het eerst in negentien jaar heeft België weer drie spelers in de top vijftig van de wereldranglijst. Dat is te danken aan Raphaël Collignon, die aan zijn kwartfinale in Halle acht plaatsen winst overhield: van 51 naar 43. Alexander Blockx blijft status quo op 37 de hoogst gerangschikte Belg. Zizou Bergs behield de 48e stek.